16 Kehittäjäkokemus on uusi musta

Luku 16_twitter.png

Jarkko Moilanen

 

Luvussa kerrotaan, millaisia ovat rajapinnat, joihin rakastutaan ja joista kerrotaan toisille hyödyntäjille. Lisäksi pohditaan, miten tällaiseen tilanteeseen pääseminen rakennetaan käyttäen hyväksi asiakaspolun ja asiakaskokemuksen ymmärtämistä. Lopputuloksena on kehittäjäkokemus, joka lisää APIsi myyntiä ja kasvattaa APIn ympärille yhteisön.

 

Yhteenveto

  • Kehittäjäkokemus ei ole vain tekniikkaa tai välineitä. Loistavassa kehittäjäkokemuksessa ymmärretään hyödyntäjien tarpeita, reittejä tuotteen äärelle ja kuunnellaan sekä hyödynnetään saatua palautetta.

  • APIn ilmaiskäyttö (freetier) ei ole vain myynnin edistämistä tai ilmaista kokeilua mahdollistava, vaan osa kehittäjäkokemusta. Ilmaiskäyttö on tapa tarjota potentiaaliselle maksavalle asiakkaalle tutustumis- ja kokeilumahdollisuus.

  • Loistava kehittäjäkokemus on myyntivaltti. Huono kehittäjäkokemus tuhoaa APIsi mahdollisuudet menestyä kovenevassa API-markkinassa.

  • Kehittäjäkokemus, niin kuin API itsessään, on jatkuvasti kehittyvä ja vaatii panostusta.

Kiinnostuitko?